Mit vegyünk karácsonyra?

Sokszor felmerül ez a kérdés mindenkiben manapság.
Milyen ajándéknak örülnének szeretteink?
Mi lenne az ami hasznos, és nem kerül a fiók/szekrény mélyére 1-2 hét után?
Milyen eszköz javíthat a közérzetünkön, és fizikai állapotunkon?

Összeszedtem néhány hasznos tippet, amivel hosszú távon is megőrizhető az egészség.

1. SMR henger

Az egyik leghasznosabb eszköz szerintem, helyesen használva.
Segít a merev izmok ellazításában, hát és derékpanaszoknál, vagy akár narancsbőrnél is.
Izomláz esetén vagy edzés előtt is használható, hiszen segíti a folyadékok(vér, nyirok) áramlását.
Kerüljük a túl bütykös hengerek vásárlását, mivel a nagy fájdalom miatt pont az ellazulás lesz lehetetlen.
Hengerezésnél nem a minél nagyobb fájdalom a cél!

Sokféle verzió létezik, ha lehet próbáljuk ki vétel előtt.
Első hengernek inkább egy puhább típust válasszunk.

UID15437487508917160034Rwtzvm37edpns9rcy.png
Remek érzés a hátat "kiropogtatni" a hengerrel

Mire való a henger?
Írtam már róla -> LINK

2. Fitball

Éveken át ültem fitballon, így tudom, ideális az irodai szék fokozatos leváltására, vagy akár edzésre otthon.
Mivel instabil felület, több izmot vesz igénybe a használata mint egy sima székben ülés.
Fontos, fitballon is lehet görbe háttal ülni!

Figyelj oda a testtartásra!

UID15437501491905529499R4she97wn8f6xpbzj.jpg
Te figyelsz a tartásodra munka közben?

3. Kettlebell

Szerintem már senkinek nem kell az eszközt bemutatni.
Fontos, használata szakszerű ismeretet igényel, kezdőknek nem ajánlom sérülésveszély miatt!

Az egyik legjobb eszköz az ülőmunkát végzőknek a törzsizmok megedzésére!
Leggyakoribb visszajelzés pár hét használat után, a hát és derékpanaszok megszűnése.

Olvass bele a tanítványaim tapasztalataiba: LINK

UID15437491130172638893Rbszf1rcph48emad5.jpg
Veszélyes eszköz is lehet avatatlan kezekben

Ha esetleg nincs benne tapasztalatod, ajánlom mellé a 10-es pontot.
Hogy miért jó a vasgolyó? Írtam már erről is:

LINK

4. Miniband

Pont az egyszerűsége miatt nagyszerű.
Bárhova magammal tudom vinni és használni.
Egyaránt lehet alsó és felsőtestet erősíteni vele.

UID15437499080771150589Rxcv2b5t34ekzjphw.jpg

5. Haskerék

Ez megint egy nagyon egyszerű eszköz, nem is túl drága.
Nem kezdőknek való ez sem, szükséges "némi" törzserő hozzá.
Itt is felhívnám a figyelmet a helyes használatra. Lógó derékkal több kárt okozunk mint hasznot!
Az edzőteremben is szinte csak helytelen használatot láttam eddig.

UID15437499175886149406Rzm9rn8yd6s5ev37t.jpg

6. SMR labda

Ezt akár rakhattam volna az SMR hengerhez is.
Azonban a kis tömör gumi labda szintén sokoldalú.
Rengeteg nő hord egész nap magassarkú cipőt, ezzel okozva láb problémát maguknak.
Vagy a hosszú számítógép előtt töltött órák miatt alkar, és csukló fájdalom jelentkezhet.

A kis labdával a talpat, vádlit, feneket, vállakat, lapockát, és alkart tudjuk célzottan átmasszírozni.
Nekem mindig van a táskámban :)

UID15437499280621120930Rrxtj4zy32a6nmpv1.jpg

7. Gumiszalag(powerband)

Ez szintén egy könnyen magunkkal vihető eszköz.
Lehet edzésre vagy akár nyújtásra is használni.

UID15437499377608189583Rve2sk13fpbr4cyha.jpg
merev lábizmok nyújtása

8. Ülőpárna

Fel lehet vele dobni az unalmas irodai munkát, mivel ez is instabil felület(ne fújjuk kőkeményre).
Én inkább a propriócepció fejlesztésére használom, a talajra helyezve, és ráállva.
Egyensúlyi feladatok egy és kétlábon remek kihívást jelentenek bárkinek.

UID15437499446933629513Rf5xw26vztmhsr4bd.jpg

9. FMS mozgásminta mérés

A funkcionális mozgásminta szűrés bárki számára elérhető manapság. Én is foglalkozok vele.
Hasznos lehet aktív életet élők, és még csak a mozgást most tervezőknek is!

Segít beazonosítani azokat az asszimetriákat amik esetleg sérüléshez vezethetnek.
Korrekciós gyakorlatokkal célzottan tudjuk a panaszokat kezelni.

Az élsportban ez már mindennapos tevékenység, rengeteg profi klub használja.
NBA, NHL, NFL, Bayern München, Manchester United, stb..., hogy csak a nagyobb neveket említsem.
Hiszen a legdrágább sportoló, a sérült sportoló :)

UID15437492649051179886R6jah9nwz57kd8y2c.jpg
Itt éppen Zlatan végez egy átlépés tesztet

10. Edzés bérlet

Ahogy minden januárban, így 2019-ben is indul kezdő kettlebell csoportom!
Ideális ajándék lehet azoknak akik még csak tervezik a mozgást, vagy ülőmunkát végeznek és hát,-derékpanaszok gyötrik.
Ha esetleg kicsit félénk lennél, javaslom a személyi edzés megoldást!

Ne feledd, a mozgás orvosság!

Fogd fel úgy mint egy bankbetétet, amit most töltesz fel, hogy idős korodban kiélvezd!

UID15437494220413029194Rh8pbxy3revf4ztk1.png

A Dalai Lámától idéznék:

"Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen.
Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét.
És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és aztán úgy hal meg, hogy soha nem is élt igazán."

Egy hasonló edzéshez csatlakozhatsz:

10+1. Könyv

Táplálkozásról és edzésről, rengeteg magyar nyelvű könyv jelent meg az utóbbi években, szerencsére.
Egy könyv mindig hasznos tud lenni, olyanoknak akik szeretnek olvasni.
Célszerű lenne napi 20-60 percet rászánni, hiszen az önképzés legegyszerűbb formája ez.

Elérhető már a kettlebell-ről, hengerezésről, alakformálásról is magyar szakirodalom.
(A 4 betűs kiadónak rengeteg könyve jelent meg)

Ha segítségre lenne szükséged vagy elakadtál, keress bátran!
Jó vásárlást!

Legközelebb a karácsonyi túlevés lesz a téma, ne maradj le!

üdv,
István

www.kettlebellveszprem.hu