Ismerjük meg Dénes inspiráló történetét!:

1. Hogyan találtál a kettlebell-re?
Egyik barátom ajánlotta, aki szintén járt edzésre. Abban az időben gyakran becsípődött, és sokat fájt a derekam. Először a weboldaladat néztem meg, és pár videót az edzésről.
Úgy gondoltam adok neki egy esélyt, hátha a hát,- és derékfájásomat is rendbe hozza.

UID15615373628359739780Ryv64kzr1sen5pdc2.png
Előtte utána kép


2. Mi fogott meg az edzésekben?
Először szkeptikus voltam a csoportos edzéssel, de szerintem ez szinte mindenki fejében megfordul, hogy engem ne nézzen már senki senki mikor szenvedek, mit gondolhatnak, de aztán első óra után rájöttem hogy ez nem erről szól. Persze, már a bemelegítés alatt patakokban folyt az izzadság, mivel sokáig nem sportoltam előtte, de láttam, hogy a többiek is pont ugyanígy "szenvednek".
Nem éreztem úgy, hogy el lennének hanyagolva, folyamatosan kaptam az instrukciókat, és ha hibáztam, egyből szóltál, hogy mit kell javítanom. Ha valamit nem értettem, volt kitől kérdezni, ez nagy előnye az ilyen jellegű edzéseknek. Eleinte kicsit lassúnak éreztem a tempót, úgy éreztem bírnék többet, persze kellett egy pár hónap hogy felfogjam, lehet hogy lehet fizikálisan sokkal nagyobb súlyokkal tudnék edzeni, de technikában nem értem el ezt a szintet, és te csak a sérüléseket szeretnéd megelőzni.

UID15615381807991690636R39hetcbfvk5j8n6r.jpg
Török felállás gyakorlás 2019.01


3. Milyen eredményeid vannak, mire vagy büszke amit elértél?
Eredetileg hát és derékfájás miatt kezdtem el az edzést, 3-4 hónap folyamatos edzés után a panaszaim szinte teljesen megszűntek.
Nagyjából szakközép iskola óta túlsúlyosnak számítok, tavaly év végére már kicsit több mint 136 kg voltam.
December környékén olvastam először az IF (intermittent fasting) magyarul időszakos böjtölésről.
Úgy gondoltam az edzést végre normális táplálkozással párosítom.
Most mikor ezeket a gondolatokat fogalmazom meg 101,4 kg-ot mutat a mérleg.
Ez a kettlebell, és a normális étkezés nélkül nem sikerült volna.

4, Mások milyen változásokat vettek észre rajtad?
A fogyást mindenki észrevette, még a munkahelyen is ahol nap mint nap látnak az emberek.


5. Miben változtatta meg a sport az életedet?
Mindenben, nyilván könnyebb és fittebb vagyok, így szinte mindenhol érzek minőségbeli javulást az életvitelemben, de vannak kézzelfogható bizonyítékok is, szinte az összes véreredményem megjavult mióta edzem, sőt most, hogy még fogytam is, elhagyhattam a vérnyomáscsökkentő gyógyszeremet.


6. Milyen elérendő céljaid vannak még?
Testsúlyomból már sokat nem szeretnék veszíteni, de szeretnék még a test összetételemen kicsit változtatni.

UID15615382845754220486Rksmeydh1wtx6v7b5.jpg
2019 január edzésen


7. Mit mondanál azoknak, akik még nem próbálták a kettlebell edzést?
Mindenképpen adjanak neki egy esélyt!
A legtöbb elsajátítható technika a magánéletben is alkalmazható, és sokat könnyíthet a mindennapokon.
Én fiatalkori sérülés miatt 3 rossz csigolyával edzem, és ha hallgatok az orvosokra, akkor nem is emelhetnék, érdekes hogy közelítik meg a legtöbb helyen a problémát... nekem is volt, hogy egy cipőfűző bekötéshez lehajolásnál becsípődött a derekam, mindeközben helyes emelési technikával akár +70kg-val is sétálok az edzéseken.

Köszönöm a válaszaidat, és további sikereket kívánok!

István

Jelentkeznél edzésre?
Beleolvasnál a tanítványok sikereibe?