Átmeneti böjt és a rendszeres kettlebell edzés szinergiája

Robival először február végén találkoztam a reggeli kettlebell edzésen.
Táplálkozási tanácsokat kért, illetve ahogy haladt az edzésben, egyre lelkesebb, és ügyesebb lett benne.
Személyi edzésen próbáltuk tökéletesíteni a technikáját, ami nagyon fontos a sérülésmentes edzésben.

Olvassátok el a történetét!

1. Hogyan találtál a kettlebell-re?

Egy barátommal, kollégámmal futok évek óta rendszeresen, aki lement egy kettlebell edzésre, és ajánlotta a futás mellé kiegészítésként.
Kipróbáltam, mivel a munkahelyemen volt rá lehetőség, és nagyon megtetszett, azonban a rendszeresség elmaradt. Volt olyan hogy hetekig nem jött össze a létszám, ezért mivel komolyan gondoltam az edzést, úgy éreztem váltani kell. Így találtam rá István edzésére az interneten.

2. Mi fogott meg az edzésekben?

Az edzések változatossága, sokrétűsége, a megfelelően összeállított edzésprogramok és István felkészültsége. Folyamatosan képzi magát, és nem utolsó sorban a segítőkészsége.
Azonnal kiszúrja, ha rosszul fogom a kettlebell-t, vagy nem megfelelő a testtartásom, vagy pozícióm egy gyakorlatnál. Ezen felül kiváló a társaság, a régóta járók is sokat segítenek, hetek alatt érezhető a pozitív változás.

3. Milyen eredményeid vannak, mire vagy büszke amit elértél?

Amire a legbüszkébb vagyok, az a családom, egy csodálatos feleségem és egy 14 éves lányom van, aki ráadásul táncban, hip-hop stílusban világbajnok.
Gyermekkoromban kyokushin karatéztam, itt 4 kyu-ig jutottam, majd mint a legtöbb ember a focinál kötöttem ki. Kispályás bajnokságokban játszottam, majd közel 4 éve kezdtem bele a terepfutásba.
Több félmaratont teljesítettem.

4. Mások milyen változásokat vettek észre rajtad?

A legszembetűnőbb változás a 3 hónap alatt leadott 13 kg. Hatalmas nagy jelentőséggel bírtak a rendszeres kettlebell edzések.
A kettlebell edzéseim megkezdése előtt 103 kg voltam annak ellenére, hogy rendszeresen futok.
Az edzés mellett meg kellett találnom persze azt az étkezési formát, ami tovább segít, így találtam rá az intermittent fasting -időszakos böjtölésre-, amit szintén István ajánlott figyelmembe egy beszélgetés során.
Én a 16/8-as változatát gyakorlom.

Az átmeneti böjtnek szenteltem már egy bejegyzést, olvasd el itt: LINK

Mit jelentett nekem még a -13 kg teljesítményben?
A terep félmaratont a kettlebell edzések előtt 2 óra 15 perc alatt szoktam lefutni, a legjobb eredményt Móron értem el 2016-ban 2 óra 01 perccel.
Azóta "öregedtem" 3 évet és az idei első félmaratonom, ami most volt július 14.-én Péten, 01 óra 47 perc alatt teljesítettem, vagyis durván negyed órával futottam jobbat a legjobb eredményemnél, ami nagyon számottevő különbség egy ekkora távon.

5. Miben változtatta meg a sport az életedet?:

Alapjába véve gyermekkorom óta sportolok, valószínű ennek köszönhetem, hogy komolyabb betegségeim nincsenek.


6. Milyen elérendő céljaid vannak még?

Meg szeretném dönteni a félmaraton világrekordját, 58 percen belül lefutni a 21 km-t.
Na jó ezt már nem fogom elérni, reális célnak tartom a 1 óra 30 percet, de ehhez még sok kettlebell edzés, és nagyon sok munkát kell még belefektetnem.
További elérendő célom a maraton, illetve valamilyen ultra táv kipróbálása, teljesítése, de ami a legfontosabb az egészségem megőrzése.

Gratulálok Robi, további sok sikert kívánok!
István

Ha érdekel a kettlebell edzés, nézz bele az edzésekbe: LINK

www.kettlebellveszprem.hu