Instagramon csak és kizárólag fullos pasik és csajok vannak, ha rondán akarom magam kifejezni. Jó pár napja megpillantottam a kérdést egy Facebook csoportban: Miért akar mindenki influencer lenni?

Büszkék lehetünk az olyanokra, Instagramon, mint például- és nem reklámként, Darai Andreára vagy Kulcsár Edinára. (Persze, még több nevet sorolhatnék.) Még osztják a rossz és jó dolgokat is. Fenn vannak a kevésbé éles képek, a ferdébb mosolyok, néha furának tűnő testhelyzetek, élő videóban érdekes nevetések, félresikerült napok. Megdöbbenek néhány “nem tökéletes” képek alatti csúfolódó kommenten/ken. A közismertebb emberek gyakran teljes mértékig megbíznak bennünk, és mindent elmondanak, mindent dokumentálnak, és ezzel visszaélni, vagy leszólni őket nemcsak szükségtelen, de szerintem undorító is. Hé, azt követsz, akit akarsz!

Azért szeretnének sokan influencerek lenni, legalábbis amennyire én észrevettem, - és lehet, hogy tényleg kevesen gondoljuk így, mert nem tudják kifejezni magukat. Tele van a háló végtelen mennyiségű rosszabb és még rosszabb weboldalakkal, nem rossz májú szeretnék lenni, de a nagy része soha nem is lesz jól működő, mert nem arra használják, ami a célja. Nem alkalmas emberek használják. Nem azért, mert hiper-szuper különlegesnek kell lenni hozzá, hanem mert ezek az emberek mennek a többi után. Nem is ez az álmuk. Nem is akarnak írni, egy normális fogalmazást nem tudnak összehozni, és azt sem tudják mi az az érvelés. És ez nem baj! Mindenki találja meg azt, amiben érvényesülni tud, és ne hajkurásszon valamit azért, mert népszerű meg menő. 6 év múlva ez sem lesz az, mégis folytatni fogjuk jó néhányan, mert ez az életünk. Ez ad erőt. Neked ad, vagy csak arra hajtasz, hogy tudják ki vagy? Mert ezt ezer más módon is el lehet érni.

Vannak, akiknek inkább fényképezniük kéne, mert írni aztán nem tudnak, de azt hiszik a kép mellé kell a szöveg. Egy kevés lehet, de semmi esetre sem kötelező! A beauty bloggerek nagy része meg akarja mutatni, hogy mit hord, vagy azt, hogy ő szép. Ez rendben is lenne, ha tudnának értelmes bejegyzést írni róla. Most még a képeken mutatja a lány, hogy milyen frizurákat hord, és nagyon ügyes! Foglalkozni fog fodrászattal? Valószínűleg nem.

Szeretnénk, ha a médiában látnák, hogy én ezt meg ezt tudom, sikeres vagyok, stb… Mégis mennyivel népszerűbbek azok, amikben bukás van, mint például: Félresikerült állásinterjú; Napom a sitten; Gyerek a mosogatóban…. Hisszük, hogy ezek viccesek, de miért nevetünk rajtuk? Mert folyton hibázunk, és együtt tudunk érezni mások félresikerült döntéseivel.

Aki influencer akar lenni, annak meg kell mutatnia magát. Az a feladata, hogy képviseljen valamit. Fő téma a legtöbbünknél más, valakinek fontos, hogy a helyes táplálkozás útját rövid posztokban mutassa meg saját életmódját keresztül, vagy a bőr épségét és a vitaminok megfelelő bevitelét igyekszik hangsúlyozni.

Az influencer nem más, mint egy átlag személy. Mint te vagy én. Megmutatja, milyen egyformák vagyunk, próbál segíteni, szebbé tenni az életet. A reggeli legyen szép napja mindenkinek kívánság szívből jön. Hihetjük azt, hogy személytelen, gépies, pedig ha valóban az lenne a világ összes bejegyzése, akkor senki sem csinálná.

Neked van miért felkelned reggel? Például mondod a párodnak, hogy jó reggelt, vagy leviszed a kutyát, rostban dús reggelit készítesz, átnézed a vizsga anyagát? Ha azt állítod, ahogy manapság az emberiség 65%a, hogy nincs miért felkelned, akkor sürgősen változtass az életeden! Más nem teszi meg helyetted.

Szeretnénk, hogy meghallgassanak minket, mégis hazudunk, ha kérdeznek, másik variáció: Mi újság van veled? - Semmi. Veled?

A közömbösség, ami véleményem szerint az egyik legrosszabb és legidegesítőbb dolog a világon, igencsak jellemző a generációnkra (én 2000-ben születtem).

Ha úgy érzed, semmit nem csinálsz jól, ne süllyedj tovább! Muszáj összeszedned magad! Most van itt a tavasz, a legjobb idő arra, hogy rendbe tegyük azt, amiről azt mondjuk, hogy nem lehet, és egyébként is, nem vagyunk rá képesek.